יום שישי, 5 בספטמבר 2014

סדנאות לילדים

לא פעם עולה הצורך להעביר סדנאות לילדים. זו יכולה להיות סיטואציה של קייטנה, של הפסקה פעילה בבית הספר, כאשר מבקשים להעביר תוכן חינוכי בדרך יותר מעניינת, כשיש יום הולדת ועוד. כיוון שמוסד לימודי עוסק בכך רבות ובאופן שוטף, לעיתיים הוא כבר שחוק, ועל כן הוא ישמח לקבל עזרה מבחוץ, על מנת לגוון לו ולילדים, על מנת לשמור על איכות, על ערנות ועל ערך ההנאה. על כן טוב לדעת שיש לאן לפנות על מנת לקבל עזרה מושכלת בבניית  סדנאות לילדים.

שילוב נכון
כאשר מדובר על 
סדנאות לילדים, חשוב לשים לב שהסדנא אינה נועדה רק על מנת להעביר את הזמן, אלא שהיא תהיה חינוכית, עם ערך מוסף, מלמדת וכמובן שמעניינת. סדנא איכותית היא כזו שמעבירה מסר, מחדדת כישורים, ובמקביל היא גם משלבת יצירתיות וערכים ערכיים. אין כמו סדנאות על מנת לשלב בין העולם הילדי לבין תוכן לימודי, ועל כן סדנא שמתמקדת רק באחת מהאופציות, מפספסת הזדמנות נהדרת ללמד, להעביר תכנים חינוכיים, להפעיל את הדמיון ולא פחות חשוב לגרום לילדים לחייך.

התאמה
יש לדעת שלא כל סדנא מתאימה לכולם, גם אם מדובר על אותה קבוצת גיל. על כן לפני שבונים סדנא, יש לעשות מעט שיעורי בית לגבי קבוצת היעד, לגבי אופי הילדים, לגבי הנושאים שמעסיקים אותם בימים אלא, לגבי מהות האירוע, המטרה של הסדנא וכדומה. רק לאחר שכל הנתונים פרוסים, ניתן להרכיב את הסדנא כראוי, באופן שהיא תתאים בצורה מרבית. ינוקא מציעה מגוון סדנאות  שנבנות בקפידה עבור כל הפעלה וצורך ומכאן שמדובר על ייחודיות ועל יצירתיות.

סעיפים

סיפורי מסגרת, עולמי תוכן, ערכים, משחקי תפקידים, הפעלות ספורטיביות, מתקנים ניידים, יצירת אינטראקציה, לימוד, חוויות חדשות ועוד. אלו רק מספר סעיפים מהרשימה שסדנא איכותית עשויה לכלול ואף צריכה. על כן חשוב לדעת שאין צורך למחזר סדנאות ואין צורך לכפות סדנאות  רק על מנת למלא חורים, אלא שאם כבר מגיעים לסיטואציה שכוללת סדנא, יש לנצל הזדמנות זו על הצד הטוב ביותר, ולו רק על מנת להעלות חיוך על פני הילדים, על מנת לדעת שהצלחתם במשימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה